Bernarda Moravec in Simona Kumer, ZRSŠ ter B. Čampelj, MIZŠ
STEM lahko razumemo kot povezovanje naravoslovja, tehnike in tehnologije ter matematike ali kot integriran pristop k poučevanju. Omogoča reševanje avtentičnih problemov in podpira razvoj prečnih veščin. V projektu ATS STEM (Assessment of Transversal Skills on STEM/Vrednotenje prečnih veščin na STEM-področju) smo v skladu s konceptom projekta razvijali STEM-učne enote, kjer smo po korakih reševanja realnih problemov sistematično razvijali prečne veščine učencev. Razvoj prečnih veščin smo formativno spremljali in vrednotili z digitalnimi orodji. Pri izbiri digitalnih orodij je bilo pomembno, da so le-ta uporabna, funkcionalna, praktična in prilagodljiva. Ključne prečne veščine, ki smo jih razvijali, so bile: reševanje problemov, kritično mišljenje, sodelovanje in komunikacija, samouravnavanje, inovativnost in ustvarjalnost, predmetne veščine in kompetence ter druge. Veščine smo razvijali s pristopi kot, so npr. problemski pristop, učenje z raziskovanjem, sodelovalno učenje, inženirski pristop in drugi pristopi, ki spodbujajo aktivno učenje. V interaktivnem predavanju bomo ob različnih konkretnih primerih osvetlili kako načrtovati STEM-učne enote, kako s pomočjo digitalne tehnologije spremljati razvoj prečnih veščin pri učencih, in predstavili izkušnje vključenih v projekt.