Boštjan Ledinek, OŠ Radlje ob Dravi
Otroci se pri konstruiranju objektov iz Lego kock vseskozi srečujejo z raznimi fizikalnimi pojavi in raznimi omejitvami, ki so posledica le teh. Začne se že z zelo enostavnim zlaganjem osnovnih kock v razne stavbe. Za doseganje ustrezne trdnosti je seveda treba kocke zamikati, kar pa pogosto ni jasno niti tretješolcem. Sprva se zdi, da z enim motorjem in dvema senzorjema, ki jih ponuja Lego WeDo nimamo kaj prida veliko početi. Izkaže se, da je to več kot dovolj za izdelavo zelo zahtevnih konstrukcij, ki lahko tudi odraslim povzročajo težave. V preteklih letih smo predvsem v okviru programa First Lego League reševali številne probleme v okviru tematike posamezne sezone. Otroci so konstruirali različne mehanizme, ki so simulirali rešitev za določen problem iz bližnje okolice. Pri tem so naleteli na različen omejitve zaradi trenja, gravitacije, centrifugalne sile, zakasnitev v vezju pametne kocke, neenakomerne obrabe, napak v programu in drugega.
Pogosto smo naleteli na probleme, kot so:
- Kako zmanjšati oz. povečati hitrost vrtenja?
- Kako zamenjati smer vrtenja?
- Kako povečati moč motorja?
- Kako povečati trdnost modela?
- Kako izboljšati natančnost modela?
- Kako najti napako v programu?