Karin Mezgec, Srednja gradbena, geodetska in okoljevarstvena šola Ljubljana
V času pandemije, ko so dijaki pričeli s šolanjem na daljavo, je iznajdljivost profesorjev kemije in modulov okoljevarstva prišla še kako prav. Učenje na daljavo dijakom ne sme pustiti primanjkljajev na področju izvajanja eksperimentalnih vaj, saj je to ravno največji doprinos k pridobljeni izobrazbi. Z zaprtjem trgovin je tako postalo znanje kemije bolj uporabno, vsakdanje sestavine in kuhinjski pripomočki pa nadomestilo za kemikalije in laboratorijski inventar. V domačem okolju najdemo marsikatero sestavino, brez katere si ne predstavljamo kuhanja ali priprave sladic. Prav te sestavine pa lahko uporabimo tudi pri izdelavi kozmetike. Pripravimo si lahko različne izdelke: pilinge za obraz in telo, dezodorante, kopalne krogle, dišave za dom ter protistresna in protivirusna razkužilna razpršila. Pri domači izdelavi kozmetike izbiramo sebi primerne vonjave, naredimo si svežo zalogo kozmetike, zmanjšamo uporabo plastike, se pri delu sprostimo ter poskrbimo za svoje zdravje z uporabo sestavin, ki so prijaznejša tako zdravju kot okolju. Tematiko lahko uporabimo pri različnih predmetih, lahko pri gospodinjstvu v 6. razredu, kemiji v 8. razredu osnovne šole (Kisline, baze, soli; Polimeri), pri modulu Poskusi v kemiji (8. razred), pri kemiji v 1. letniku srednjega strokovnega izobraževanja, naravoslovju v srednjem poklicnem izobraževanju in ravno tako pri strokovnih modulih okoljevarstva. S takšnim načinom dela lahko spodbudimo učence k ustvarjalnosti in hkrati tudi k boljšemu odnosu do naravoslovnih predmetov. Cilji samostojne izdelave kozmetike so bili: zmanjševanje množične potrošnje in prekomerne uporabe embalaže (okoljevarstveni predmet: gospodarjenje z odpadki), ponovna uporaba embalaže (okoljevarstveni predmet: gospodarjenje z odpadki, kemija-polimeri), ter zmanjševanje vnosa mikroplastike v odpadne vode (plastični granulat zamenjan z naravnim; gospodarjenje z odpadki).